e-dziennik



Programowanie w SP3

programowanie

kodowanie copy

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Świetlica szkolna

 

Wolontariat

wolontariat copy

KHDK PCK przy SP3

 

Koło Honorowych

Dawców Krwi PCK przy SP3

khdk 

E-Podręczniki

e-podręczniki dla wszystkich klas

e-book GWO /Matematyka/

e-booki Nowej Ery

Lepsza Szkoła

ls

Dzien wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzien wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Święto Komisji Edukacji Narodowej

dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Wystawienie ocen półrocznych

:)
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Dzień wolny

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych tzw. "dyrektorski"
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Ferie świąteczne

:)
Zebrania

Zebrania w klasach IV - VI. W klasach I - III - 15 - 17.11.2016 r.
Zebrania półroczne

Zebrania w klasach IV - VI. W klasach I - III - 10 – 12.01.2017 r.
Ferie zimowe

FERIE 16 - 28 stycznia
Ferie wiosenne

Konsultacje

godz.18.00
Konsultacje

godz.18.00
Konsultacje

godz.18.00
Zebrania

godz.18.00
Zebrania

zebrania kl. IV – VI, godz.18.00
Zakończenie roku szkolnego. Rada Plenarna cz. 2

Klasy I - VI
Wystawienie propozycji ocen końcoworocznych

:)
Ferie wiosenne

ferie wiosenne 13 - 18 kwietnia
Rada Klasyfikacyjna

II półrocze
Rada Plenarna

cz.I
Rada Klasyfikacyjna

I półrocze
Rada Plenarna

I półrocze
Wystawienie propozycji ocen za I półrocze

:)
Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie zimowe

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Ferie wiosenne

Zaloguj się

Mój smartfon, mój mały świat - klikam z głową

logo klikam z glowa

 

 Projekt nagrodzony w I edycji programu mPotęga

 

 

 













Projekt dofinansowała Fundacja mBanku



 
Myślenie ma przyszłość - WebQuest
Projekt matematyczno-informatyczny dla uczniów klas szóstych.
 
II edycja
 
 
Opracowanie Renata Nowak

 

 
 
 
 

Wprowadzenie

 



Bardzo często wykorzystanie zasobów internetu do zdobywania nowych umiejętności i pogłębiania własnej wiedzy przypomina historyjkę obrazkową przedstawioną wyżej. Nauczyciel poleca opracowanie jakiegoś zagadnienia, uczeń wpisuje w wyszukiwarkę temat, klika w strony oferujące gotowe prace - coraz częściej płatne sms - z których drukuje wpisane prze kogoś odpowiedzi, często nawet ich nie czytając.
Czas to zmienić!
Przez najbliższe miesiące będziecie zgłębiać tajniki matematycznych łamigłówek, które poznacie tutaj, w internecie.
Staniecie się mistrzami w sudoku matematycznym, poznacie problem wież z Hanoi, stworzycie własne konstrukcje wykorzystując do tego tangram, magia kwadratu magicznego nie będzie nikogo z was przerażać.
Będziecie rozwijać swoją kreatywność, wyobraźnię matematyczną i strategiczne myślenie.
A przy okazji każdy z was nauczy się tworzyć prezentacje multimedialne w chmurze, zakładać i prowadzić własny blog, publikować na nim filmy i wymyślone awatary Voki, które będą opowiadać o tajnikach matematycznych łamigłówek.
Przed nami wspaniały czas realizacji projektu "Myślenie ma przyszłość".


Proces

 

Kolejne etapy pracy podczas tworzenia projektu

 

1. Losowanie grup oraz tematów: (wrzesień 2015 r.)
              grupa "1" - tangram
              grupa "2" - kwadrat magiczny
              grupa "3" - wieże z Hanoi
              grupa "4" - sudoku

2. Analiza materiałów źródłowych. (wrzesień 2015 r.)
             Każdy członek grupy ma za zadanie dokładnie poznać historię wylosowanej  łamigłówki matematycznej, zasady gry w nią, zagrać w nią (ewentualnie ułożyć ją) tyle razy, by stać się specjalistą w dziedzinie danej łamigłówki.


3. Animowany awatar (wrzesień 2015 r.)
 
 

 

4. Rejestracja naukowego bloga w domenie .blogspot.com (październik 2015 r.)
Na blogu grupa publikuje:
 

- temat projektu;

- skład grupy;

- omówienie łamigłówki - historia, zasady gry, ewentualną strategię;

- animowanego awatara Voki opowiadającego dzieje łamigłówki;

- dokumentację pracy grupy nad projektem (zdjęcia, opisy działań);
- podsumowuje projekt;

- ewentualnie wzbogaca bloga o dodatki podkreślające naukowy - matematyczny - charakter strony.


5. Przygotowanie publicznego wystąpienia, na którym członkowie grupy zaprezentują swoją pracę, zrobią wszystko by przekonać widzów, że są mistrzami danej łamigłówki, a ona sama spowodowała wzrost ich umiejętności matematycznych.
Do prezentacji należny wykorzystać jedno z narzędzi: PowerPoint lub chmurę Prezi. Ciekawie będzie, gdy grupa przygotuje dla widzów jakieś niespodzianki związane z tematem swojego projektu, np. plansze, modele, krótki konkurs itp.
Czas prezentacji - max. 10 minut.

Zadanie

Klasa zostaje podzielona na 4 zespoły realizujące przydzielone zadanie, które polega na dogłębnym poznaniu wylosowanej łamigłówki matematycznej.
Wybrane do projektu matematyczne łamigłówki: kwadrat magiczny, wieże Hanoi, tangram, sudoku kształcą logiczne i strategiczne myślenie, usprawniają umiejętności rachunkowe, rozwijają wyobraźnię ucznia oraz przestrzenne postrzeganie możliwości liczbowych. Rozwijają kreatywność. Są doskonałą formą spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi.
 
Kiedy już każdy uczestnik projektu zagra w wylosowana łamigłówkę kilkadziesiąt razy i nie będzie już ona kryła dla niego żadnych tajemnic, a on sam poczuje się mistrzem w dziedzinie danej łamigłówki, wówczas przystąpimy do kolejnych etapów projektu. Każda grupa stworzy animowany awatar Voki, którego zadaniem będzie opowiedzenie historii danej łamigłówki. Kolejny krok, to zarejestrowanie naukowego bloga, na którym grupa udokumentuje swoją pracę w czasie projektu. Następnie każda grupa przygotuje prezentację na publiczne wystąpienie przed klasą. Do tego celu można wykorzystać program PowerPoint, a bardziej zaawansowani powinni skusić się na prezentację w chmurze Prezi. Najlepsze projekty z każdej klasy szóstej wezmą udział w internetowym konkursie, w którym internauci wybiorą SUPER Projekt.

Kryteria oceniania

 

 

Wymagania
Podstawowe

(1 pkt)
Rozszerzające

(2 pkt)
Dopełniające

(3 pkt)
Wykraczające

(4 pkt)
Punkty
Opracowanie tematu
Blog zawiera bardzo mało informacji,brakuje 3 lub więcej obowiązkowych elementów*
Blog zawiera istotne informacje ale umieszczone w sposób chaotyczny, ewentualnie brakuje dwóch lub więcej obowiązkowych elementów*
Blog zawiera dużo informacji, które tworzą logiczną całość, pojawiają się drobne błędy.
Występują wszystkie obowiązkowe elementy 1 - 6*.
Blog zawiera wszystkie istotne informacje wzbogacony został o dodatkowe elementy (pkt. 7)*. Praca bezbłędna
1 - 4
Estetyka pracy (jakość, dobór motywu, czcionek, kolorów)
Blog mało ciekawy, z drobnymi błędami
Blog wykonany w sposób poprawny
Blog wykonany w sposób staranny i pomysłowy
Blog wykonany bardzo dobrze, wykorzystano wszystkie możliwości programu
1 - 4
Styl i forma prezentacji ustnej
Brak przygotowania i pewności siebie.
Prezentacja przygotowana w PowerPoint zawiera mało informacji.
Brak dodatkowych elementów promujących wśród widzów łamigłówkę.
Nie wszyscy członkowie grupy odpowiednio zaangażowani.
Prezentacja przygotowana w PowerPoint zawiera większość niezbędnych informacji wskazujących na pracę grupy przy projekcie.
Grupa zaangażowana, informacje przekazane w sposób ciekawy
Prezentacja przygotowana w PowerPoint lub w chmurze Prezi zawiera niezbędne informacje ukazujące pracę grupy oraz podkreślające wartość opracowanej łamigłówki.
Członkowie grupy bardzo mocno zaangażowani i pewni siebie przedstawiają efekty swej pracy.
Prezentacja przygotowana w chmurze Prezi zawiera niezbędne informacje ukazujące pracę grupy oraz podkreślające wartość opracowywanej łamigłówki.
Uczniowie przygotowali dodatkowe niespodzianki dla widzów promujące łamigłówkę.
1 - 4
Umiejętność współpracy w grupie
Brak współpracy
Praca w większości indywidualna
Dobra współpraca
Znakomita współpraca
1 - 4
 

*Obowiązkowe elementy bloga:



1. Temat projektu
2. Skład grupy.
3. Omówienie łamigłówki - historia, zasady gry, ewentualna strategia.
4. Wstawienie animowanego awatara Voki opowiadającego dzieje łamigłówki.
5. Dokumentacja pracy grupy nad projektem (zdjęcia, opisy działań).
6. Podsumowanie swojego projektu.
7.  Ewentualne wzbogacenie bloga o dodatki podkreślające naukowy - matematyczny charakter strony**
 
______________
** element dodatkowy (dla chętnych)
 
SKALA OCENIANIA:

15 - 16 pkt - ocena celująca
13 - 14 pkt - ocena bardzo dobra
10 - 12 pkt - ocena dobra
8 - 9 pkt - ocena dostateczna
5 - 7 pkt - ocena dopuszczająca
0 - 4 pkt - ocena niedostateczna 

Uwaga!

Stwierdzenie nieprzestrzegania praw autorskich przez grupę tworzącą projekt, skutkuje automatycznym wystawieniem oceny niedostatecznej.


 

Konkluzja



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

l2

logomisztrzowkodowania

Projekty unijne, granty

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika

ul. Mokra 28/34, 95 - 200 Pabianice

 

tel. cen. (42) 215-07-25, (42) 215-09-33.

fax (0-42) 226-48-54

 

e-mail: sp3pabianice@op.pl

 

 

Drukuj

Wspierają nas

 logo firmy Jumi   logo Polskiej Akcji Humanitarnej

logo teatru secret            logo Pracownia Alternetywnego Wychowania